Kontakternas utseende kan variera
KCR Beställningsnr: 6805.
KCR box: 760DG17
KCR kabelsats: 31G17 (Bosch 1)
Finns på lager för omgående leverans.
(Ordinarie pris: 5 400:-)
Filmen visar ett exempel på montering på en personbil med Common-Rail system. Anslutningen varierar från motor till motor. Specifik anvisning medföljer. Visa HD
Motorn upplevs naturligtvis mycket starkare efter optimeringen, vilket underlättar vid körning i exempelvis uppförsbackar, omkörningar eller när Du kopplat på ett släp bakom bilen. Att vid sådana tillfällen inte behöva använda växellådan lika ofta underlättar självklart. Summan blir alltså att Du får en bil med bättre körbarhet efter optimeringen!
Normalt sjunker förbrukningen med runt 5 % vid normal körning. Detta varierar mellan fordon och förare.
Många kunder är positiva till den kvickare gasrespons motorn erbjuder efteråt och tycker därigenom att bilen känns mer lättkörd. Ibland upplever man en fördröjning original vid stadskörning som ofta botas med KCR-boxar.
En bättre gasrespons samt högre vridmoment gör att omkörningar går snabbare och säkrare.
"Den har blivit starkare, en tydlig skillnad till det bättre."
"…den drog ungefär 0,3-0,4 liter mindre…" (mätt i liter/100 km), en besparing på 6 - 7 %
"…fått en trevlig effektpuckel."
(Notera att trim-testet gjordes med en tidigare generation av vår trimbox)
Genom att montera bort kablage och box återställs motorn och blir helt original
Det finns många benämningar på vår KCR-box som är en motoroptimering eller dieseloptimering. De kallas ofta för trimbox, dieseltrim, effekt-box, dieselbox, bensinbox, powerbox osv. Ibland kallas de även för chip, trim, trimma, trimchip, chiptrim eller chipbox. Detta är inte att förväxla med OBD tuning som även kallas flash eller flashning, där man ändrar i bilens programvara.
Modern kretsdesign med ytmonterade komponenter.
Strömsnål och strömsparfunktion, belastar inte bilens styrdator.
Med en ny hårdvara tar vi ut ännu mer effekt och vridmoment än tidigare, samtidigt som vi lyckats effektivisera bränslebesparingen ytterligare.
Programvara som har utvecklats under 25 år. Optimeringen bygger på en avancerad reglerteori utvecklad och förfinad under många år. Tar hänsyn till både statisk och dynamisk belastning för kontinuerlig justering.
Mjuk in- och urkoppling av effektökning – behagligare och skonsamt.
Anpassad och utvecklad för att inte påverka dieselpartikelfilter.
Effektökningen på låga varv är optimerad för lägre förbrukning
Inbyggt motorskydd. Vid onormal belastning sänks effektökningen för att skydda motorn
Optimerad för bästa körbarhet i stadstrafik. Motorn svarar snabbare på gaspådrag
Effektboxarna i Master III serien består av en elektronikbox (Artikel nr 7xxG17) och en kabelsats (Artikel nr 3xG17). Boxen går att programmera om för olika motormodeller (Pris ca 1.400:-). Programbyte från 3xxG17 till 7xxG17 kostar 2.000:- Kabelsatser kan köpas separat och det finns flera olika varianter (Pris ca 1.400:-). Detta betyder att en box i Master III Serien kan användas till i princip vilken Common-Rail motor som helst! Boxen har därmed ett högt andrahandsvärde i framtiden. Vi kan dock inte idag garantera funktionen på framtida bilar. Dagens boxar passar till alla idag existerande bilar på marknaden.
Vi har en digital tjänst där man kan kontrollera om en box och kabelsats passar till just denna bil.
Gå in på länken nedan och fyll i uppgifterna så får du svar. OBS: Vi svarar inte på dessa frågor på telefon - använd vår nya digitala tjänst nedan.
Tjänst för att kontrollera om en begagnad box passar till det här fordonet...
Vikt: 65 gram
Längd: 1100 mm
T-koppling: 250 mm
3 polig hon- och hankontakt för plug-in montering.